Kicia - 2010-09-13 10:44:07

Najszybszy samochód świata

Bugatti Veyron 16.4 jest najszybszym samochodem naświecie, ze zmierzoną prędkością maksymalną 420 km/h. Do setki rozpędzasię w 2.3s. Trafił do produkcji we wrześniu 2005. Produkowany jestprzez Volkswagena. Żeby go posiąść należy dostać specjalny list od Bugatti i się zgodzić.
Sprzedawany pod marką Bugatti (Volkswagen jest obecnie właścicielem Bugatti). Został nazwany na cześć kierowcy wyścigowego Pierre'a Veyrona, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w 1939, ścigając się dla firmy Bugatti.

A teraz trochę już dłuższa, historia powstawania:

Rozwój pojazdu rozpoczął się od zbudowania w roku 1999 samochodu koncepcyjnego 'EB 18/3 Veyron'. Po raz pierwszy pokazany na Targach Motoryzacyjnych w Tokio, wyglądem przypominał już ostateczną wersję produkcyjną samochodu.
Główną różnicą było zastosowanie silnika V18 z trzema głowicami po 6 cylindrów każda. Veyron został zaprojektowany przez Hartmuta Warkussa z Volkswagena, zamiast Giorgetto Giugiaro, który projektował trzy wcześniejsze modele koncepcyjne Bugatti.
Prezes Volkswagena Ferdinand Piëch ogłosił produkcję Veyrona na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w roku 2001.
Zapewniano, że będzie to najszybszy, najmocniejszy i najdroższysamochód w historii. Zamiast silnika V18, model produkcyjny miał byćnapędzany silnikiem V16. Jednostka ta, po raz pierwszy zastosowana w Bentleyu Hunaudieres z1999r., otrzymała cztery turbosprężarki, produkując deklarowaną moc1001 KM (szczegółowe parametry silnika omówione są w sekcji Silnik).Prędkość maksymalna Veyrona miała wynosić 406 km/h, a cena kształtować się na poziomie 1 miliona euro.
Rozwój trwał cały rok 2001, aż EB 16/4 Veyron otrzymał status "zaawansowanego konceptu". Pod koniec 2001r. Bugatti ogłosiło, że samochód, oficjalnie nazwany Bugatti Veyron 16.4, wejdzie do produkcji w roku 2003. Jednakże w trakcie rozwoju napotykano na szereg poważnych problemów.
Osiągnięcie wymaganej prędkości maksymalnej okazało się bardzo trudne -jeden prototyp został zupełnie zniszczony w wypadku, a inny wypadł ztoru podczas publicznej demonstracji na torze wyścigowym Laguna Seca (Monterey, Kalifornia, USA).
Ze względu na te i inne wydarzenia, termin wprowadzenia auta do produkcji seryjnej stale się opóźniał.
Jeszcze tego samego roku Piëch odszedł na emeryturę ze stanowiska prezesa Grupy Volkswagena. Zastąpił go Bernd Pischetsrieder. Nowy prezes niezwłocznie skierował projekt z powrotem do studia, aby wprowadzić poważne poprawki.
W grudniu 2003 dotychczasowego szefa Bugatti, Neumanna zastąpił Thomas Bscher, i poważne modyfikacje zostały wprowadzone w Veyronie pod nadzorem byłego inżyniera VW i szefa inżynierów Bugatti - Wolfgang Schreiber.
Po wprowadzeniu samochodu do produkcji seryjnej, okazało się, że pomimo iż każdy Veyronjest sprzedawany po milion euro, produkcja jednego egzemplarza kosztujeok. 6 mln euro. Nie jest to koszt wytworzenia pojedynczego samochodu,ale koszt całego przedsięwzięcia podzielony przez liczbęwyprodukowanych do tej pory egzemplarzy.
Ze względu że Bugatti, a więc także i Volkswagen, tracą tyle pieniędzy, Jeremy Clarkson porównał Veyrona do Concorde -
W przypadku Veyrona, minie wiele lat zanim Volkswagen będzie w stanie określić, czy ich inwestycja w super-zaawansowane technologie opłaciła się.
Jednym z kluczowych wskaźników będzie, jak wiele (jeśli w ogóle) z technologii wykorzystanych podczas konstruowania Veyrona, znajdzie zastosowanie w masowej produkcji samochodów.

Oto dane techniczne:

Wymiary:
Długość: 4462 mm
Szerokość: 1998 mm
Wysokość: 1206 mm
Rozstaw osi: 2700 mm
Rozstaw kół przednich: 1723 mm
Rozstaw kół tylnych: 1632 mm
Masa własna: 1888 kg

Opony:
Przód: 245-690 R 520 A
Tył: 365-710 R 540 A

Osiągi:
Prędkość maksymalna: zmierzona: 407 km/h prawdopodobna: nawet do 420 km/h
Moc maksymalna: 900-1300 KM (w zależności od wymagań klienta)
0-100 km/h: 2,5 sekundy

Napęd:
Typ silnika: V16
Rozrząd: 2×2 DOHC
Pojemność: 7993 ccm
Napęd: cztery koła

http://www.v10.pl/narzedzia/tapety/Samochody/Bugatti/Bugatti%20Veyron/2006%20Bugatti%20Veyron%20W16%201280x960_06.jpg

http://www.rhinocarhire.com/CorporateSite/media/Blog-Images/Bugatti-Veyron.jpg

Informacje zostały zaczerpnięte ze strony:
http://www.moto-portal.pl/glowna/Histor ... 6.4_Veyron

Falcon Lodge 宿泊設備 Torsted