SKLEPY: Nieprawdopodobne plany Biedronki, zdjęcie Fot. Grzegorz Michałowski/PAP
Za 2-3 lata Biedronka chce mieć sklep w każdym polskim mieście liczącym co najmniej 10 tysięcy mieszkańców. Właściciel sieci wyda w tym czasie na inwestycje
nawet miliard euro – podaje PAP.
W końcu czerwca Biedronka miała 1527 sklepów w około 600 miejscowościach. Pedro Pereira da Silva, dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja uważa, że jest miejsce na kolejne placówki.
Nasz plan na ten rok zakłada otwarcie
ponad 150 sklepów, a w latach 2010-2012 chcemy otworzyć w sumie około 550 sklepów
– powiedział Pereira da Silva.
Aby obsłużyć rosnącą liczbę sklepów, spółka otworzy dwa dodatkowe centra dystrybucyjne. Teraz ma ich dziewięć.
Biedronka ciągle zwiększa sprzedaż
. W pierwszej połowie 2010 roku wzrosła ona o 18,1 proc. do 8,88 mld zł. Jaka jest tajemnica sukcesu popularnej sieci dyskontów?
Nasz model
biznesowy to nie "kopiuj - wklej". Każdy rynek
jest inny, nie importowaliśmy naszego konceptu supermarketów z Portugalii do Polski, przyszliśmy tutaj, nauczyliśmy się zachowań klientów, rozwijaliśmy się razem z lokalnymi partnerami biznesowymi i stworzyliśmy format, który odpowiadał klientom – wyjaśnia Pereira da Silva.
Offline
Stał Bywalec
Ładnie chcą się rozwinąć. Niech tylko lepiej zaczną dbać o pracowników i będzie dobrze.
Offline